Πέμπτη 7 Δεκεμβρίου 2017

Σύνδεση της αυτοαξιολόγησης με τον μισθό , μεταθέσεις, έτη αναπληρωτή και σε πόσα σχολεία δουλεύει ο εκπαιδευτικός.




Αυτοαξιολόγηση  όχι όπως τη θέλουν οι Θεσμοί αλλά  και με τους δείκτες που θα προτείνει και η εκπαιδευτική κοινότητα έτσι ώστε, μετά όλοι μαζί , να αξιολογήσουμε τι είναι αυτό που σε πρώτη φάση  χρειάζεται βελτίωση
 .  

Οι Θεσμοί, με το νέο μνημόνιο,  λένε ότι θέλουν αυτοαξιολόγηση στην ελληνική εκπαίδευση σύμφωνα με  τις ευρωπαϊκές πρακτικές. Όμως  μάλλον τους διαφεύγει ότι ο Έλληνας εκπαιδευτικός δεν είναι σαν τους άλλους Ευρωπαίους εκπαιδευτικούς με τις καλές εκπαιδευτικές/εργασιακές /υλικοτεχνικές συνθήκες στα σχολεία που δουλεύουν.

Ο  Έλληνας εκπαιδευτικός , και αυτά που κάνει για να λειτουργήσει το εκπαιδευτικό σύστημα στην Ελλάδα,με απέραντα δύσκολες συνθήκες, είναι  πολύ περισσότερα από αυτά που κάνουν  πολλοί   Ευρωπαίοι συνάδελφοι.  Δεν υπάρχει ανάγκη αυτοαξιολόγησης  με τους δείκτες των Θεσμών, διότι την αυτοαξιολόγησή τους οι εκπαιδευτικοί στην Ελλάδα την επιδεικνύουν κάθε σχολική χρονιά, εδώ και  μια δεκαετία τουλάχιστον. Την περνάνε με άριστα κάθε  σχολική μέρα,  και σύμφωνα με τις γενικότερες επαγγελματικές/κοινωνικές/οικονομικές συνθήκες που βιώνουν.

Δε χρειάζονται πολλά παραδείγματα. Μόνο να δουν οι Θεσμοί  την αυτοαξιολόγηση των εκπαιδευτικών σε σχέση με τον δείκτη «μεταθέσεις» . Σχεδόν κανένας  εκπαιδευτικός στην Ελλάδα δε παίρνει μετάθεση τα τελευταία χρόνια.
Αλλά ο  δείκτης  «μεταθέσεις»,  ο δείκτης «μισθός» και "επαγγελματική  ικανοποίηση",   ο δείκτης «σε πόσα σχολεία δουλεύεις»  ή ο δείκτης «πόσα χρόνια δουλεύεις αναπληρωτής» δεν είναι στο κυρίως μενού  δεικτών.  

Αυτοί  οι δείκτες  μπορεί να κινούνται έξω από το πλαίσιο δεικτών, που  οι Θεσμοί πιστεύουν ότι θα φέρουν τα καλά εκπαιδευτικά αποτελέσματα, αλλά εδώ μιλάμε για πόλεμο και ακραίες καταστάσεις για τους εκπαιδευτικούς στην Ελλάδα. Τι άλλο μπορεί κάποιος να απαιτεί από έναν εκπαιδευτικό που ικανοποιεί  με αξιοπρέπεια τη θεματική περιοχή: « λειτουργία της σχολικής μονάδας» στην Ελλάδα και τους παραπάνω "δείκτες";  Και στο κάτω κάτω ποιος είναι αυτός  που καταρτίζει τους δείκτες και πιστεύει ότι "κουμπώνουν"σε όλα τα εκπαιδευτικά συστήματα και για όλους τους εκπαιδευτικούς; 

Όμως το μενού των δεικτών  που θέλουν οι θεσμοί, και «εμείς» που συμφωνήσαμε,  είναι  συγκεκριμένο  για όλες τις χώρες εδώ και χρόνια. Αυτό το  μενού διδάσκεται  και μαθαίνεται, όχι τυχαία , τις τελευταίες  δεκαετίες, σε ελληνικά μεταπτυχιακά  σχετικά με την Οργάνωση  και Διοίκηση  Εκπαιδευτικών Μονάδων .

  Μήπως πρέπει λοιπόν  ο Έλληνας  εκπαιδευτικός  να έχει τη δική του παρέμβαση   σε αυτό το μενού; Δεν πρέπει να παρέμβει ο εκπαιδευτικός   που είναι 20 χρόνια μακριά από το σπίτι του χωρίς μετάθεση;  Δεν έχει δείξει αυτός ο εκπαιδευτικός στο σύστημα τις προσπάθειές του για καλύτερα εκπαιδευτικά αποτελέσματα μέσα στις δυσμενείς εκπαιδευτικές συνθήκες και τις προσωπικές του θυσίες; Δεν πρέπει να υπάρχει κι ένας σχετικός δείκτης για να  επιβραβευθεί ή υπομονή αλλά και η ανοχή του στα προβλήματα του εκπαιδευτικού συστήματος τόσα χρόνια;  

Η  αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας είναι ένα από τα συμφωνηθέντα μέτρα του νέου μνημονίου. Αυτοαξιολόγηση όμως , όχι όπως τη θέλουν οι Θεσμοί αλλά  και με τους δείκτες που θα προτείνει και η εκπαιδευτική κοινότητα έτσι ώστε, μετά όλοι μαζί , να αξιολογήσουμε τι είναι αυτό που χρειάζεται βελτίωση

0 comments:

Δημοσίευση σχολίου